Ungemøder 2018

I året 2018 havde unge blødere mulighed for at deltage i to arrangementer. Bløderforeningen havde arrangeret både et ungetræf i forbindelse med årsmødet og et sideløbende med den årlige Bløderlejr.

Foto af Tem Folmand

Tyvstart på årsmødet med fart på

De unge havde i år mulighed for at tyvstarte årets årsmøde, der fandt sted lørdag-søndag, allerede fredag d. 13. Der deltog i alt 4 unge. Gruppen mødtes i Fredericia og tog efter en tidlig aftensmad turen ud til byens gokart-center, hvor der skulle konkurreres. Efter at vinderen var kåret og håneretten var i hus, tog gruppen turen over Lillebælt mod Brogård i Middelfart, hvor årsmødet blev afholdt.

Ungegruppens nye sommertræf

På årets Bløderlejr afholdtes der i år et sideløbende ungemøde – et fire-dages træf der gav de unge mulighed for at have det sjovt sammen og styrke netværket. 7 unge havde meldt sig til, 6 kære gamle kendinge fra Bløderlejr-tiden, og så Daniel som helt ny. Programmet, der strakte sig over alle fire dage, bød på både faglige og sociale indslag. Christian fra bestyrelsen stod for at facilitere en snak med de unge om, hvordan det netværk, de er en del af, på bedste vis kan vedligeholdes og føres videre. Ungegruppen hyggede sig på Rømø, med at køre Blokart (gokart med sejl) – en disciplin nogle måske allerede havde træning i fra årsmødet. Ungegruppen hjalp også til med at arrangere og afholde årets natløb. De havde været meget kreative, så natløbet var ikke for sarte sjæle – så er det godt, vi har sådan nogle seje unger. Sygeplejerske Maj havde mulighed for at holde en lille session med ungegruppen rettet mod det at være ung med en blødersygdom, og hvordan fremtiden ser ud for deres aldersgruppe. Fredag aften stod på fællesunderholdning. Her bidrog ungegruppen også – de havde lavet et sjovt konkurrenceindslag, der involverede både vand og mel i ansigtet.

Ikke bare Tem, synes det var hyggeligt at se de ’gamle’ drenge og pige igen, sygeplejerne synes også, det er sjovt at støde på dem igen. De bidrog med en masse til Bløderlejren og fik forhåbentlig også nogle gode inputs med hjem derfra. En succes der forhåbentlig gentages næste år.