Lægedage 2019 - meld dig som frivillig

Mandag, 11 november, 2019 til Fredag, 15 november, 2019
Sted:
Bellacentret, København

Har du lyst til at være med til at skabe opmærksomhed blandt praktiserende læger om kvinder og blødersygdom? Så meld dig som frivillig. Vi har brug for frivillige til Lægedagene d. 11-15. november 2019 i Bellacentret i København.

Fra Bløderforeningens stand vil vi dele materiale ud og fortælle om de typiske symptomer, som kvinder med blødersygdom oplever. Det er vigtigt at understrege, at vi i standen ikke skal fortælle om de forskellige sygdomme, men om de symptomer, som kvinder kan have, og som lægerne ikke er opmærksomme på kan skyldes blødersygdom. Du vil som frivillig råd og vejledning, hvad du kan fortælle.

Opgaver for frivillige i standen

- dele materialer ud til interesserede

- fortælle om de hyppigste symptomer på blødersygdom blandt kvinder (du får materiale på forhånd, så du ved, hvad du kan sige)

- dele dine egne oplevelser, hvis du har lyst

- skrive kontaktoplysninger ned på interesserede, som ønsker mere materiale tilsendt

Der skal være minimum to frivillige i standen fra kl. 10-16 fra mandag til fredag. Som frivillig bestemmer du selv det antal dage og timer, der passer dig. Hvis du kommer langvejs fra og har brug for at få dækket omkostninger til transport og evt. en overnatning, så dækker foreningen udgiften til det.

Du kan tilmelde dig som frivillig ved at skrive eller ringe til sekretariatsleder Karen Holm på mail kbh@bloderforeningen.dk eller mobil 6024 6277.

Kampagnen "Blødt igennem"

Bløderforeningens stand under Lægedagene er en del af kampagnen "Blødt igennem". Kampagnen gennemføres for at udbrede kendskabet til kvinder og blødersygdom - både blandt kvinder og blandt sundhedsprofessionelle, så flere unge piger og kvinder med øget blødningstendens kan få den rette hjælp og diagnose.

Læs mere om kampagnen her >>