Sommerlejr 2021

Danmarks Bløderforening inviterer til sommerlejr for børn mellem 7 og 17 år, der har hæmofili, von Willebrands sygdom, Immun Trombocytopeni (ITP) eller andre blødersygdomme. Lejren er både for børn med blødersygdom i svær, moderat og mild grad.

Dato: uge 27, d. 3. juli-10. juli 2021. Besøgsdag onsdag d. 7. juli (såfremt coronasituationen tillader det).

Sted: Strib Efterskole, Middelfart

Sommerlejren byder på syv glade dage fyldt med spændende og sjove aktiviteter, samt masser af læring om egen sygdom. På sommerlejren kan barnet møde andre og få nye venner i samme situation som sig selv. Måske venner der holder hele livet, og som barnet kan spejle sig i. Det er rart at kunne, når man lever med en sjælden sygdom, som ikke ret mange kender til.

Sommerlejren er under ledelse af Tem Folmand, der selv er bløder i svær grad. Med sig har Tem børnepassere og to hæmofilisygeplejersker, der hver dag sørger for, at børnene får deres medicin. Der vil være relevant uddannelse om blødersygdomme, og sygeplejerskerne vil afholde ”stikkeskole”, hvor børn i behandling kan lære at blande deres medicin og at stikke sig selv. Børnene inddeles efter alder - hver aldersgruppe har deres mål for ugen.

Du kan læse det faglige program her »

Der tages forbehold for ændringer i programmet. Flere detaljer om det fulde program følger.

Planlægningen er allerede i fuld gang, men vi kan allerede nu løfte sløret for, at sommerlejren vil blive afholdt på Strib Efterskole ved Middelfart.

Tilmeld dit barn her »

Tilmeldingsfrist er d. 1. juni 2021.

Se billeder og læs dagbog fra sommerlejrens Facebookside her » eller læs beretninger fra tidligere sommerlejre her »

Ungecamp

For unge (18-25 år) afholdes Ungecamp d. 7.-10. juli.

Sommerlejren og Ungecamp vil blive holdt afholdt under forudsætning af, at det er muligt under de på det tidspunkt gældende corona-restriktioner.

Foto: Sommerlejr 2020. Fotokredit: Tem Folmand

*Vi gør opmærksom på, at der tages billeder til arrangementet, som kan blive brugt i Bløderforeningens medier. Vi offentliggør kun billeder, der overholder Datatilsynets retningslinjer for deling af billeder på internettet. Vi offentliggør derfor ikke billeder, hvor vi vurderer, at en person på billedet kan føle sig udstillet, udnyttet eller krænket. Vi er opmærksomme på, at der bør ydes særlig beskyttelse mod børn og unge under 16. Derfor offentliggør vi ikke billeder af børn, der befinder sig i en udsat situation, uden barnets og forælders samtykke – eksempelvis badebilleder eller billeder af stikketræning. Læs mere her »

Ønsker du ikke, at Bløderforeningen offentliggør billeder af dig/dit barn, beder vi dig gøre os opmærksomme på det. Hvis du på et senere tidspunkt ønsker et billede af dig/dit barn fjernet, kan du til enhver tid kontakte os og gøre indsigelse. Har du gjort indsigelse, vil vi ikke offentliggøre billeder af dig/dit barn fra dette arrangement. Ønsker du et billede, der allerede er offentliggjort, afpubliceret, vil vi i videst mulig omfang fjerne billede.

BløderNyt

BløderNyt er Danmarks Bløderforenings medlemsblad, der udkommer to gange om året og lander i alle medlemmers postkasser. Læs nye og tidligere udgaver af bladet.