Danmarks Bløderforening

For alle med en blødersygdom tæt inde på livet

Danmarks Bløderforening er for mennesker med blødersygdom eller Immun Trombocytopeni (ITP), deres pårørende og andre interesserede. Vi er en lille forening med et højt aktivitetsniveau og omfattende medlemstilbud. I Bløderforeningen kan interesserede få information om blødersygdom og ITP, og medlemmer kan komme i kontakt med andre, der også har disse sygdomme tæt inde på livet.

Vi har et omfangsrigt udbud af aktiviteter for medlemmerne. Her er der mulighed for at danne netværk og udveksle erfaringer med andre i samme situation.

Foreningen arrangerer bl.a. sommerlejr for børn med blødersygdom og ITP, forældre/børn-seminar for hele familien, aktiviteter for kvinder med blødersygdom, ungearrangementer, aktiviteter for ældre blødere og meget mere.

Danmarks Bløderforening varetager mennesker med ITP og blødersygdoms interesser og taler deres sag i offentligheden og over for myndigheder og institutioner, eksempelvis når det gælder levevilkår og rammer for behandling.

Vil du vide mere om...

Hæmofili A+B

Immun Trombocytopeni

Von Willebrands sygdom

De meget sjældne

12 modige børn synger ny Sjældne-sang

4. marts 2024

Laura, Flora og David har dét tilfælles, at de har en blødersygdom og så elsker de at synge og danse. Sammen med 9 andre børn har de været med til at indspille sang og musikvideo til sjældne-sangen ”Kun én af dig”. En sang om fællesskab, styrke og at være unik. Læs om de tres oplevelse med at deltage i projektet og hør sjældne-sangen.

Store Sjældne-dag 2024

4. marts 2024

Torsdag d. 29. februar 2024 løb Store Sjældne-dag af stablen. Dagen bød på konference på Christiansborg, sjældne-march for at skabe synlighed og et fællesarrangement med urpremiere på en ny sang i Industriens Hus.

Årsmøde 2024

6.-7. april 2024

Sæt kryds i kalenderen, når Bløderforeningen inviterer alle, store som små, til årsmøde med generalforsamling i weekenden d. 6.-7. april 2024.

Udflugtsdag 2024

25. maj 2024

Tilbring en hyggelig og sjov dag med andre familier med blødersygdom, når Danmarks Bløderforening inviterer på udflugt for hele familien. I år skal vi i Djurs Sommerland. Der er deltageloft.

Sommerlejr 2024

6.-13. juli 2024

I 2024 holder vi sommerlejr i uge 28! Sæt allerede nu kryds i kalenderen, hvis dit barn skal med på den sjoveste lejrskole for børn med en blødersygdom.

Find vej i sundhedsvæsenet

Find kontaktoplysninger til hæmofilicentrene, viden om behandling af blødersygdom og information om mødet med sundhedsvæsenet.

Har du brug for
nogen at tale med?

Få støtte og rådgivning fra en kontaktperson eller i en facebookgruppe.