Fonde og legater

Danmarks Bløderforening er sekretariat for to forskellige fonde: Forsknings- og Støttefonden og Blødererstatningsfonden.

Danmarks Bløderforening er sekretariat for to forskellige fonde:

Legater til privatpersoner

En række andre fonde uddeler legater til privatpersoner til forskellige formål. For oversigt henvises til Legatbogen, der er en gratis søgemaskine for fonde og legater.

Søg her ›

Legater til studerende

For studerende er der mange legater og fonde at søge. Fundraising.how har samlet information om, hvor og hvordan man kan søge legater og fonde, som sygdomsramt studerende (herunder hvis man lider af en blødersygdom).

Læs mere her ›

Forsknings- og Støttefonden

Forsknings- og Støttefondens formål er at yde støtte til personer, der er ramt af blødersygdom samt til forskning og udbredelse af kendskab til blødersygdomme.

Blødererstatningsfonden

Blødererstatningsfonden blev oprettet i 1995 og er med til at sikre, at hiv-smittede bløderes særlige og individuelle behov kan imødekommes.

Har du brug for
nogen at tale med?

Få støtte og rådgivning fra en kontaktperson eller i en facebookgruppe.