Støtte fra medicinalindustrien

En række medicinalfirmaer har valgt at støtte op om Bløderforeningens arbejde for mennesker med hæmofili, von Willebrands sygdom, ITP og sjældne blod-/blødersygdomme. Se oversigt over hvilke på denne side.

I boksen til højre findes sponsoraftaler.

Bayer
har støttet videreudvikling af Bløderappen.

Roche
har støttet videreudvikling af Bløderappen og Danmarks Bløderforenings deltagelse i Roches IEEPO-møde d. 13-15. marts 2024.

Sobi har støttet foreningens årsmøde afholdt d. 6.-7. april.

Danmarks Bløderforening har deltaget i to møder afholdt af Takeda d. 27. februar og d. 12. marts 2024. Begge møder under temaet: ”Hvad er livskvalitet, hvordan måles det, og på hvilken måde er det et værktøj i den medicinske verden?”

CSL Behring
har støttet foreningens årsmøde d. 15.-16. april.

Novartis
har støttet opdatering af ITP-pjece.

Novo Nordisk
har støttet foreningens årsmøde afholdt d. 15.-16. april og videreudvikling af Bløderappen.

P
fizer har støttet foreningens årsmøde afholdt d. 15.-16. april.

Roche
har støttet foreningens årsmøde afholdt d. 15.-16. april og Forsknings- og Støttefonden.

Sobi har støttet foreningens årsmøde afholdt d. 15.-16. april, foreningens deltagelse i Nordisk Møde i Island, Forsknings- og Støttefonden, ITP-pjece, Hæmofili-pjece og videreudvikling af Bløderappen.

Bayer
har støttet foreningens årsmøde afholdt d. 2.-3. april.

CSL Behring
har støttet foreningens årsmøde d. 2.-3. april og Forsknings- og Støttefonden, samt foreningens deltagelse i EHC konferencen 2022.

Novo Nordisk
har støttet foreningens årsmøde afholdt d. 2.-3. april og støttet foreningens deltagelse i EHC konferencen 2022.

Roche
har støttet foreningens årsmøde afholdt d. 2.-3. april, Forsknings- og Støttefonden samt foreningens deltagelse i EHC konferencen 2022.

Sanofi Genzyme udgiver magasinet UNIK, som udkommer i forbindelse med Sjældne-dagen d. 28. februar. Sekretariatsleder Karen Binger Holm har deltaget i redaktionen for temaet ”Fra barn til voksen” s. 64 - 79.

Sobi har støttet foreningens deltagelse i Nordisk Møde i Oslo, foreningens årsmøde afholdt d. 2.-3. april, Forsknings- og Støttefonden og foreningens deltagelse i EHC konferencen 2022.

Takeda
har samarbejdet med foreningen om rekruttering af familier til test af app til stikketræning og støttet foreningens årsmøde 2022, samt ydet støtte til Forsknings- og støttefonden.

Bayer
har støttet foreningens projekt vedrørende podcast og film om livet med blødersygdom og foreningens projekt vedrørende livskvalitetsundersøgelse 2021/22

P
fizer har støttet foreningens projekt vedrørende livskvalitetsundersøgelse 2021/22.

har støttet foreningens projekt vedrørende livskvalitetsundersøgelse 2021/22.

Sanofi Genzyme udgiver magasinet UNIK, som udkommer i forbindelse med Sjældne-dagen d. 28. februar. Foreningen har bidraget til temaet ”Sjælden uden diagnose”.

Sobi har støttet foreningens projekt vedrørende livskvalitetsundersøgelse 2021/22.

har støttet foreningens projekt vedrørende livskvalitetsundersøgelse 2021/22.

Takeda afholdt d. 24. februar et webinar for patientforeninger om fonde og fundraising som Bløderforeningen deltog i. Bløderforeningen har d. 12.-13. april deltaget i Nordic Rare Disease Summit afholdt af Takeda og Sjældne Diagnoser.

Bayer
har støttet foreningens temanummer af BløderNyt.

CSL Behring
 har støttet foreningens årsmøde, temanummer af Blødernyt og portrætfilm om livet med en blødersygdom.

Novo Nordisk
har støttet foreningens podcast og portrætfilm.

P
fizer har støttet foreningens temanummer af BløderNyt.

Sobi
har støttet foreningens årsmøde og portrætfilm.

Takeda/Shire
har støttet foreningens temanummer af Blødernyt og portrætfilm om livet med en blødersygdom.

Bayer
har støttet foreningens deltagelse på EHC konferencen d. 4-6. oktober i Skopje og foreningens afholdelse af Nordisk Møde d. 15-17. november i København.

CSL Behring
har støttet foreningens årsmøde d. 27-28. april, foreningens afholdelse af Nordisk Møde d. 15-17. november i København og Forsknings- og Støttefonden 2019.

Octapharma
har støttet foreningens afholdelse af Nordisk Møde d. 15-17. november i København, kampagnen Blødt igennem og Forsknings- og Støttefonden 2019.

P
fizer har støttet foreningens årsmøde d. 27-28. april og foreningens afholdelse af Nordisk Møde d. 15-17. november i København.

Roche
har støttet foreningens deltagelse i mødet 'The International Experience Exchange for Patient Organisations' (IEEPO) d. 5-7. marts i Rom, deltagelse ved patientmøde i Stockholm d. 20. marts, årsmøde d. 27-28. april, foreningens deltagelse på EHC konferencen d. 4-6. oktober i Skopje, foreningens afholdelse af Nordisk Møde d. 15-17. november i København og Forsknings- og Støttefonden 2019.

Sobi
har støttet foreningens årsmøde d. 27-28. april, foreningens deltagelse i EHC’s kvindekonference d. 24-26. maj i Frankfurt, foreningens deltagelse på EHC konferencen d. 4-6. oktober i Skopje og Forsknings- og Støttefonden 2019.

Takeda/Shire

Sponsoraftaler

Her kan du se, hvilke samarbejdsaftaler Danmarks Bløderforening har indgået med medicinalfirmaer.

Etiske overvejelser

Retningslinjer gældende for samarbejdet mellem henholdsvis Bløderforeningens bestyrelse/sekretariat og medicinalindustrien.

Har du brug for
nogen at tale med?

Få støtte og rådgivning fra en kontaktperson eller i en facebookgruppe.