Bløderforeningen deltager i verdenskongres

Verdenskongressen for blødersygdomme er i fuld gang i Buenos Aires. Danmarks Bløderforening er med.

Verdenskongressen for blødersygdomme er det største, internationale møde for det globale blødersamfund. Over 4.000 deltagere fra mere end 100 lande er samlet i Pilar, en lille by i udkantet af Buenos Aires, til den 19. verdenskongres arrangeret af Verdensforbundet for Hæmofili (World Federation of Hemophilia).

Deltagerlisten tæller praktiserende læger og behandlere, regeringsrepræsentanter, bløderforeninger, patienter og deres familier. Anerkendte, internationale eksperter inden for behandling og forskning fra hele verden er til stede. Danmarks Bløderforening er repræsenteret ved direktør Lene Jensen og bestyrelsesmedlemmerne Naja Skouw-Rasmussen, Theis Bacher og Jacob Bech Andersen.

Verdenskongressen er et videnskabeligt forum par excellence. Her præsenteres den nyeste forskning og gennembrud inden for hæmofili og andre arvelige blødersygdomme. Kongressen tilbyder stor mulighed for at udveksle erfaringer og nye ideer blandt forskere, kolleger og venner og mulighed for at netværke med folk fra hele verden.

Kongressen løber fra den 10. juli til den 14. juli 2010.