World Hemophilia Day den 17. april

Fredag er det World Hemophilia Day – dagen, hvor mennesker verden over sætter fokus på blødersygdomme. Du kan stadig nå at være med til at markere dagen.
Kom til fotoudstilling og åbent hus

Fra kl. 17.30 kan du deltage i fotoudstillingen Faces of Haemophilia, der er lavet i et samarbejde mellem den danske fotograf Jesper Westley og Novo Nordisk Haemophilia Foundation. Fotoudstillingen bliver åbnet med en ballonceremoni, hvor vi sammen sender en masse røde balloner til vejrs, og en tale ved Kåre Schultz, der er formand for fonden.

Danmarks Bløderforening har også et enkelt board med i fotoudstillingen, som fortæller lidt om Danmarks Bløderforening og foreningens historie.

Foreningen er til stede på Nytorv under åbningen og uddeler flyers til forbipasserende. Der er altid brug for frivillige hænder, så mød gerne op og hjælp til med at sprede budskabet. Vi mødes på Nytorv kl. 17.30.

Kl. 18.30 indbyder Danmarks Bløderforening til åbent hus på Kompagnistræde 22., 1208 København K. Alle er velkomne.

Læs mere om begivenheden her » eller på Facebook her »

Fotoudstillingen Faces of Haemophilia står på Nytorv fra den 17. april og en måned frem. Så hvis du ikke har mulighed for at kigge forbi fredag, er der stadig flere muligheder for at se den i løbet af foråret.

Bær rødt
Uanset om du deltager i markeringen af World Hemophilia Day på Nytorv eller ej, kan du markere dagen ved at bære rødt. Det kan være en rød butterfly, røde negle eller rød læbestift i dagens anledning. Ved at tage rødt på er du med til at sætte fokus på World Hemophilia Day, og måske det kan åbne en samtale omkring blødersygdomme med nogle, der ellers ikke kender til sygdommen?

Markér dagen virtuelt
Du kan også markere World Hemophilia Day virtuelt ved fx at sætte logoet på din Facebookprofil, eller indsætte det som en signatur i din e-mail. World Federation of Hemophilia, der markerer dagen på internationalt niveau, har lavet et mindre kit, som du kan finde inspiration i.

Læs mere her »

Du kan finde mere information om World Hemophilia Day på www.worldhemophiliaday.org.

Rigtig glædelig World Hemophilia Day til alle.

Læs BløderNyt

Her kan du læse tidligere udgaver af foreningens medlemsblad BløderNyt. Bladet udgives to gange om året og indeholder bl.a. artikler om, hvordan det er at leve med en blødersygdom i Danmark og om den nyeste udvikling inden for behandling.