God sommer!

Sekretariatet holder sommerferielukket uge 27-30 – begge uger inklusiv. Vi er tilbage igen ved telefoner og mails d. 29. juli.

Socialrådgiver Lis Larsen og psykolog Vibeke Fonnesbech Klærke holder ferie i samme periode.

Opstår der akut behov for at komme i kontakt med foreningen, kan du finde kontaktoplysninger her ›

Tilmeld dig til efterårets aktiviteter

Tilmeldingen til næsten alle efterårets aktiviteter er nu åben. Læs mere om aktiviteterne og tilmeldinger her ›

Bliv klogere i sommerferien
Mangler du noget at lytte til i din sommerferie, så lyt til:

• ”Farligt blod”: Per er en af de 91 blødere, der i 80’erne blev smittet med HIV. I en ny podcast fra DR fortæller hans to gode venner, Palle og Gert, om Pers liv, som desværre sluttede alt for tidligt. Fortællingen hedder ”Farligt Blod” og er en del af DR’s podcastserie Radiofortællinger og findes her >
  • ”Blødersygdomme – hvorfor kan du ikke stoppe blødningen igen?”: I podcastserien OUH Talks deler Odense Universitetshospital ny forskning og viden om forskellige sygdomme. I efteråret udgav de en episode om blødersygdom. Gæst i studiet er Rasmus Søgaard, Ph.d. og læge på OUH. Han fortæller om sit forskningsprojekt, der har til formål at kortlægge danskernes blødningsproblemer eller fravær af samme for at kunne fastsætte grænsen mellem normal og unormal blødning. Forskningsprojektet er støttet af Bløderforeningens Forsknings- og Støttefond. Lyt til podcasten her >

Vi ønsker alle en rigtig god sommer :-)

Udgivet: 27. juni 2024

Nyhedsbrev

Vil du gerne modtage de seneste nyheder om blødersygdom og foreningens aktiviteter, så tilmeld dig foreningens nyhedsbrev. Nyhedsbrevet er et supplement til medlemsbladet BløderNyt.