Tove Lehrmann indstillet til Sundhedsvæsenets Disciplinærnævn af Danske Handicaporganisationer

Tove Lehrmann har været en aktiv del af Danmarks Bløderforening i mange år – i over 25 år har hun været næstformand i foreningen. Herudover har hun været formand for Blødererstatningsfonden siden 1995 og derfor spillet en vigtig rolle, i det vi i dag kender som Blødersagen. Tove har gennem flere år professionelt arbejdet med velfærdsteknologi og telemedicin inden for sundhedsområdet. Både i sit professionelle og i sit frivillige virke er Tove drevet af ønsket om at sikre den bedst mulige behandling af dem, det drejer sig om: patienterne. Og nu får hun muligheden for at hjælpe endnu flere som repræsentant for Danske Handicaporganisationer (DH) i Disciplinærnævnet.

Sundhedsvæsenets Disciplinærnævn er en uafhængig myndighed, som behandler klager fra patienter, der har ønsket at rette kritik mod konkrete sundhedspersoner. Nævnet består af dommere, sundhedsfaglige samt lægmænd, der er indstillet af Danske Patienter, Danske Handicaporganisationer (DH) og Forbrugerrådet. Du kan læse mere om Disciplinærnævnet her >>

Stort tillykke til Tove!